"...θρασύτητα της αμάθειας..."
Πολύ συχνά συμβαίνει και ακούγεται άσχημο χωρίς να αφήνει και τις καλύτερες εντυπώσεις όταν ένας μαθητής απεγνωσμένος στην προσπάθειά του να επιβιώσει και να σταθεί στις δικές του αξίες να ξεκινάει την καριέρα του σαν εκπαιδευτής μαχητικών τεχνών χωρίς τις στοιχειώδης γνώσεις εκμεταλλεύοντας την ήδη προ υπάρχουσα φιλοσοφημένη ιδέα των δασκάλων του για να προχωρήσει στον κόσμο της εκπαίδευσης.
Φυσικά ο σκοπός των δασκάλων είναι εκτός από το να προάγουν αθλητές , να προωθούν τους καταλληλότερους μαχητές πιο βαθιά στην εκπαίδευση όταν κρίνουν αυτοί ότι οι συγκεκριμένοι κατέχουν τα ιδιαίτερα προσόντα που απαιτούνται. Και πρώτο και καλύτερο η γνώση. Η οποία προέρχεται από την μάθηση. Την μελέτη. Την εκπαίδευση. Χωρίς στοιχειώδη γνώση στα βασικά κεφάλαια της Γλώσσας της Έκθεσης της Ανατομίας της Ιατρικής της Φυσικής αγωγής των Πρώτων Βοηθειών της Πολιτικής Οικονομίας της Ψυχολογίας και της Κοινωνιολογίας δεν υφίσταται ουδείς, επι οὐδενί να ασκήσει τον ρόλο του εκπαιδευτή. Ικανότητες αθλητικές έχουν όλοι. Ταλέντα υπάρχουν πολλά. Σχεδόν ενα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων ασχολείται με τον ερασιτεχνικό αθλητισμό.
Είναι δουλειά των εκπαιδευτών όμως κι όχι των μαθητών.
Δεν μπορεί να κρίνει ένας μαθητής από μόνος του τον εαυτό του ότι είναι ικανός να εκπαιδεύσει ανθρώπους ακόμη και νεότερους και με ποιο ποσοστό ευθύνης αναλαμβάνει όταν δεν είναι σε θέση να μάθει ο ίδιος τα βασικά στοιχεία.
Όπως όλοι δεν μπορούν να στεφθούν ολυμπιονίκες έτσι και κάποιοι δεν είναι κατάλληλοι να αναλάβουν τον ρόλο του εκπαιδευτή.
Εκτός τις βασικές γνώσεις η εκπαίδευση απαιτεί τεράστιο χρόνο ενασχόλησης με το συγκεκριμένο στοιχείο του αθλήματος. Με μακροχρόνια εφαρμογή στην πράξη. Με εκατοντάδες ώρες μελέτης προπονητικής και επανάληψης. Η εμπειρία σε συνδυασμό με την γνώση θα δημιουργήσει κίνητρα διδασκαλίας πάνω σε μοτίβα διαχρονικά με κρίσιμο αποτέλεσμα την ώρα των εξετάσεων. Την ώρα των αγώνων.
Η πορεία ενός αθλητή εμπλουτισμένου με την εμπειρία αγώνων την πειθαρχία και τον σεβασμό που εισπράττει, την υπομονή και την σοφία του μεντορά του του δασκάλου του αξιολογείται θετικά όταν αναδύονται οι πράξεις του πάντοτε με θετικό γνώμονα.
Η σταδιοδρομία μιας ανοδικής εξέλιξης ενός χαρακτήρα ξεκινάει όχι με τον κλάδο ελαίας αλλά με τον θρίαμβο μικρών πραγμάτων όπως με την απόκτηση ενός πτυχίου, με το να κατορθώσετε να είστε στον καθημερινό κάματο και με την ελεύθερη δημιουργία να προβείτε σε έναν ηθικό στόχο.
Μην βασίζεστε σε λόγια επιτήδειων και αντιγράφετε ιδέες για να στηρίξετε τα δικά σας θεμέλια.
Αγωνιστείτε στην ζωή και κερδίστε τον ρόλο σας για την αυθεντικότητα σας κι όχι γιατί δεν έχετε να κάνετε κατι καλύτερο. Αν όντως όμως ισχύει το γεγονός της αδράνειας της οκνηρίας τότε αποδεχτείτε την απόρριψη που σας χρεώνουν και αφιερώστε χρόνο στην βελτίωση σας και στην επαναφορά της πραγματικότητας. Ίσως τότε κερδίσετε κάτι σημαντικό στην ζωή σας.
Όπως είπε και ο Ξενοφών όμως, «εκείνοι που φαίνονται ότι εκ φύσεως είναι άριστοι, χρειάζονται περισσότερο από τους άλλους την παιδεία», και ίσως εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε: να ξεχωρίζουμε τους αναιδείς αμαθείς, από τους θαρραλέους ελλόγιμους.
Prof. Κωνσταντίνος Χουρίδης© 2022 Copyright all rights reserved
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Author/Poet/Instructor (Pro Box Kick Boxing) /Programmierer/Kryptograph © 2022 Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου. Όλα τα εμπορικά σήματα και τα πνευματικά δικαιώματα στις παραπάνω μικρογραφίες αποτελούν ιδιοκτησία των αντίστοιχων κατόχων τους. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή ή δημοσίευση σε οποιαδήποτε μορφή καθώς και κάθε χρήση των κειμένων σε οποιαδήποτε άλλο μέσο για εμπορικούς σκοπούς χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Prof. Κωνσταντίνος Χουρίδης© 2022 Copyright all rights reserved
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.